29 Şubat 2008 Cuma

Maç Bitti Sanmıştık!

Dün gece hayatımın en ilginç gecelerinden birini yaşadım. Akşam Fenerbahçe-Rytas maçı için Abdi İpekçi’nin yolunu tutarken telefonda arkadaşımla hasret gideriyordum. Çarşamba gecesi oynanan derbinin yorumlarından Euroleague kadar konuştuk. Salona geldim ve arkadaşlarımla buluştum. İçeriye girdik.

Yerimizi aldık maçın başlamasını bekledik.

Tempolu ve hareketli geçen ilk yarının ardından yüzümüzde tebessüm hakimdi. Çünkü 45-34’lük bir skor vardı. Devre arasında Eczacıbaşı’nın başarılı voleybolcusu Esra Gümüş ile tanışma fırsatını yakaladım.

İkinci yarıya Rytas fırtına gibi başladı. İyi savunmanın ardından gelen hızlı hücumların sonunda üçüncü çeyreği 55-63 geride kapattık. Morallerimiz bozulmuştu. Son çeyrekte bir şeyler yapmamız gerekiyordu. Rytas hücumlarına ıslıklarla engel olmaya çalıştık. Hücumlarda ise Fenerbahçe’ye destek oldu. Son iki dakika içerisinde Emir Brezdiç tam önümde üç sayılık isabet bulunca ümitlerimiz yeniden artmıştı (74-76). King Solomon daha sonra attığı basketle maça eşitliği getirmişti.

Çok az bir zaman kalmıştı aklım bize kaç saniye hücum süresinin kalacağındaydı. Rytas Bajramovic ve Price ile üst üste iki üç sayılık atıştan yararlanamadı. Top bizdeydi Solomon saniyeler biterken son noktayı koymuştu 81-79…. Kendimi havalarda bulmuştum. Son saniye basketi ile galip gelmiştik. O heyecanla maçtan eve doğru yol aldım…

Eve vardığımda babama galibiyeti anlatırken birden gözümüz tv ekranına kaydı. Biz maçın bittiği varsayarak eve dönmüştük ama maç hala devam ediyordu! İlk bakışta bunun nasıl olduğunu anlayamamıştım daha sonra öğrendim ki Solomon’un top elinden çıkmadan maç sona ermiş. Şeref tribünde bir ara patlama yaşayan Rytas yöneticisi (başkanı da olabilir) itiraz etmiş. Yaklaşık 50 dakikalık aranın ardından uzatma devresi oynanmış. Uzatmada da olsa Fenerbahçe’nin galibiyetle sahadan ayrılması gecenin en güzel anıydı. Sırada Aris var 5 Mart akşamı yine orada olacağız….

Hiç yorum yok: